en söndag i mars

 
Så mycket vår och ljus i dagarna här. Det är inte bara på marken som nytt liv spirar. Det sjungs en ny sång från himlen över den tid som är här och kommer. Jag vill bara stämma in i den. 
 
Idag skickade vi ett meddelande till våra vänner grannarna och föreslog oss ut i skogen på förmiddagen. Och lunch i Brotorpsstugan. Trots att motorvägens ljud når in i skogen så har naturen en sällsam inverkan på hjärtat mitt. Hej fåglar som sjunger, hej fuktig mossa och lav, hej solvarma bergsknallar! De fem barnen var bergsgetter, upptäckare och hungriga tjoande känslomässiga gastar i ett. Så innan vi drog hemåt lastades det in nygräddade våfflor och mackor i magarna. Utom i min mage då, den som äter allergivänligt. 
 
Efter mer häng med vännerna så drog vi oss hemåt för matlagning och fix. En gyllene person kom över på söndagsmiddag. Det var lyxig vegansk husmansstämning och söt efterätt. Spontana djurcharader, en hel del gos och ytterligare hög volym. Fint att få ha tid med både vänner och barnen. Så tacksam för den här söndagen. En söndag som fortfarande är fin där jag sitter här i soffan bredvid mannen och där vi gör utrymme för varandras saker. Men är ihop. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0