årets varmaste dag

 
Tog en lur på soffan hos vännerna när barnen lekte för fulla muggar. Är sjuk med sprängande bihålor, huvudvärk, ögoninflammation och hosta. Illamående. Ej skoj. En sådan dag som jag önskar att jag hade noll ansvar och måsten. 
 
Men jag är full av tacksamhet över varmare vindar, vårens blommor som slår upp sin ansikten mot solen och allt som läggs på plats för framtiden. Alla vackra människor som finns i mitt liv, som är på väg in. Gud som står fast vid vad Han har sagt och älskar överdådigt. Jag är överlycklig och känner mig priviligerad över vad som ska komma sen. Och vill samtidigt inte missa en sekund av nu.
 
Eller det var en överdrift. Hoppar gärna över detta kassa mående och allt skolstrul. Det blir så lite energi över. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0