två noll ett fem

Hej nya året som kommer ta rekord i äventyr och  vindlande vägar framåt! Tror dig om mycket gott.  Men jag tror ändå du kommer lyckas övertrumfa min förväntningar. På nått vis. Kanske för att jag vet var du har ditt ursprung.
 
Tacksamheter jag tar med från året som var: att få va mer av en Jesusfreak än någonsin, förälskelsen i min karl, kvaliteten i vårt äktenskap efter tio år som par, hopp om liv och vinst över all sjukdom i min kropp, att lära känna gulltrion vi fått, drömmarna för vad jag ska bli när jag blir stor, att höra en sanning jag alltid unnat mitt sextonåriga jag, salt Medelhav mot huden, gyllene solsommaren, kärlek från våra föräldrar, dansen som växer, förmånen att plugga på uni, ett hem i alla väder, att jag har fortsatt lätt för det vackra och goda, ljus för mitt inre öga, träningsvåren fjorton, välriktade ord och annat som jag inte vill vara utan.
 
Jag lämnar kvar: infektioner av alla slag, vanan att krympa i andras ögon, rädda val, bristkänslor,  ensamhet, knäskador, skamkänslor för allt jag inte kan göra för eller ge till människor som ber mig, samt försöken att vara på fler än ett ställe samtidigt. 
 
Det här är det närmaste jag kommer ett nyårslöfte. Brukar inte göra mig såna. Däremot gör jag mig nya planer och tar ny sats. Det gillar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0