förälskad

Vagnarna fylls, människor trängs. Jag sitter tryckt mot fönstret med lurarna om öronen och ser söderort stanna kvar när tåget drar vidare. Hela tiden stannar söderort kvar. Fyller mig själv med blårosagrå moln som blåste hårt över gränden,  Bon Iver-skönheten, olika tack som drar förbi och stora stillsamma otämjda kärleken. Idag börjar ny kurs och jag är glad för nystart, behöver det efter de senaste månaderna. Nu vill jag komma fatt det här himla livet som bara dragit iväg med mig, nu vill jag leva mer i riktning mot mina livs stora ja:n. Det har blivit för mycket "sen", "när jag blir frisk", "när jag läst klart den här länken" och annan sorts suddighet. Visst får jag ha nåd med mig själv och allt som inte blir, absolut. Ingen tvekan om det. Men nu är det viktigt att jag odlar den här förälskelsen, den är min fight och min vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0