tröttma

Det spänner och drar runt ögonen, kroppen ömmar och siktet för dagen flyter omkring. Har haft en tröttare tid i ryggen nu och än är den inte över. Uppvak varje timma under stora delar av natten och tidiga morgnar har betat av mina energidepåer en längre tid. Förr om dagarna fanns möjlighet att sova en stund på dagen, men nu när Loppan är vaken från morgon till kväll så får en mamma vackert hålla sig vaken.
 
Hoppet till bättre sömn tändes i helgen då jag sövde om Ted genom natten utan mat. Det var fantastiskt! Poängen är liksom att han ska kunna somna om utan mina brösts inblandning. Och få bättre aptit på dagen. Men, nu har hans mage krånglat de två senaste nätterna och han har inte alls svarat på att sövas om i sin säng. Eller jo, han har outtröttligt svarat: AAAAAOOUUÄÄÄHHHIIIEEÄÄ. Så jag erbjöd brösttrösten i alla fall. Tills Teds mage vant sig bättre vid vanlig mat kan jag alltså inte riktigt räkna med att få sova bättre. Håll alla tummar för att det blir snart. Zombiemamman är nämligen en tråkigare och mindre tålmodig mamma. Zombievännen är en mer avlägsen och disträ vän. Zombiehustrun är en ostadigare och mer avslagen hustru. 
 
Men, ska en vakna trött och bara drömma om att få sova till sömnen tar slut så kan en i alla fall få vakna till detta:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0