om ändå

 
 
Gottar mig i lite gamla bilder. Och drömmer om att minsten ska börja trivas ute liksom storasyster gjorde. Här ovan är en bild på Lo i Teds ålder. Bebisen i vår familj gillar inte att va ute. Jag vill så gärna förstå vad som är fel och göra rätt. Han trivs inte i vagn varken vaken eller sovande (han sover bättre i sin säng), han trivs inte i sele, han trivs inte i sjal och han trivs inte i famn. Ted uttrycker sitt missnöje mer eller mindre konstant och ofta skriker han tills han somnar. Det gör tillvaron för mig och hans syskon riktigt tuff stundtals. Ibland är tårarna nära då jag trillar in på förskolegården med en gastande liten medan syskonen helst vill hålla för öronen. Eller så kniper det till rejält i hjärtat när allt Elis önskar är att vi ska va ute på gården en timma tillsammans och jag säger nej för Teds skull.

Å, måtte tiden gå och utepeppen växa! Vi vill va ute mycket i vår!
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Henfrid

Tänk vad olika det är, mina två sover bäst ute. Älskar att va ute. Bara för att två gillar det betyder det inte att framtida eventuella syskon gillar det. Det är ingen jag tänkt på. Har alltid sett vagnen och sjalen som en självklarhet. Önskar jag kunde skicka pepp till dig, men jag tycker det är svårt då jag inte har något klokt att säga. Du gör det i alla fall bra. Jag är imponerad av dig!

Svar: Åh! Jag blev som uppmuntrad bara av att läsa (bara lite efter på att svara). Skönt med medkänsla och pepp. Ted verkar gilla våren och det gör underverk för utevistelse. Också att jag börja tordas ha honom vänd utåt i sjalen, det gillar han. Så nu har jag samlat på mig några riktigt fina timmar utomhus! Så himla värt. Hoppas du och dina fina familj mår bra!! Kram!
.

2014-02-19 @ 18:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0