kakaosmör och pedagogpresenter

bild från my new roots, kakaosmör! (kanske kommer det någon egen bild imorgon när ljuset återvänt)
 
 
Idag blev en fix- och pysseldag. Har tagit tidigt jullov från min kurs i brist på den litteratur jag behöver för att komma vidare. Pysslet föddes ur ett försök att visa Elis och Los nio pedagoger och samt förskolans kock lite uppskattning för allt de investerar av sig själva i våra barn. Eftersom vi inte har så mycket att röra oss med förrän pengarna trillar in i slutet på veckan fick jag tänka till litegrann. Hur skulle vi Ett litet hemmagjort kort med några personliga ord är aldrig fel, så det slog vi till på... Men sedan? 
 
Hemgjorda bodybutterpraliner! Det låg nämligen en rejäl bit raw kakaosmör i kylen som väntade på att bli något närande. När jag satte igång förundrades jag över hur lätt det är att röra ihop egen kroppsvård. Ja, jag vet - jag har ju gjort deo och tandkräm förut - men på något sätt slog det mig igen vilka möjligheter som finns. Kan inte säga att inspirations-bilder på Pinterest drog ner peppen. Det här inte sista gången det blir hemgjorda vårdande hudprodukter.
 
Idag blev det i alla fall den enklaste av blandningar med kakaosmör, mixade havregryn och pepparmyntsolja.  Värsta sköna väldoftande produkten vill jag lova; har gått runt och sniffat på min hand hela dagen. Den smälta röran hällde jag i pralinformar och ställde in i frysen. Väl stelnade slogs de in i lite silkespapper och cellofan och fick tillhörande uppmuntrande kort. Dessutom en tydlig anvisning om vad det var i. Nils trodde ganska länge att det var praliner avsedda att ätas. Så länge att han när jag lämnat köket skrapade kastrullen och smakade. Hah. 
 
Allt detta rörande, klippande, skrivande, pakterande tog sina beskärda timmar men var en lagom syssla för en trött och huvudvärkig morsa. Jag hoppas att pedagogerna uppfattar något av all den tacksamhet och uppskattning vi känner för att de skapar en trygg, kreativ och utvecklande miljö för våra barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0