pinterest

 
 
En kan ju vara mätt på social media och olika funktioner på internet. Eller så inte. För den som inte är det och som inte har upptäckt Pinterest/vet att jag finns på Pinterest, till dig vill jag skicka detta tips. Jag samlar idéer och inspiration i olika mappar; offentliga och hemliga. För att komma ihåg bra idéer, göra digitala moodboards, se  sådant som är vackert. Mappa idéer för rummet du ska göra om, för vårsådden, för träningspass du ska sätta ihop. Få upp ögonen för dig själv: hur ser din smak ut? Samla andras goda "kreativa-saker-att-göra-med-barn" och ta fram den dag dina egna tagit slut. Med mera, med mera.  
 
 
 
 
Än har jag inte jobbat mig igenom och gjort verklighet av mer några händer fulla av idéer. Men redan har jag hittat mycket som varit mig till inspiration, hjälp och som helt enkelt tagit mig vidare på ett eller annat sätt. Och jag gillar att veta att jag har en förråd att ösa ur. Förutom att nåla saker, så trycker jag ibland bara på gilla. Det är också tillfredställande för mig som bara gillar att se och samla det som är vackert på ett ställe.
 
 
 
Här hittar du mig där. Jag menar, umightlikewhatilike. 
 
 
Ps. Felaktigt användande leder till stress över diskrepans mellan realitet och dröm. Jämförelsetortyr över andras fixade hem eller välarbetade kroppar. Depp över hur lite verklighetens garderob skiljer sig från den garderob du skulle ha med några mer lax i börsen. Typ sånt. Men, med lite Baloo-attityd, tacksamhet och generositet går det bra att navigera även i detta hav av idéer och produkter.
 
lite olika bilder från Pinterest

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0