balsam

Idag är jag bland många andra saker glad för en sån liten sak som att jag fått en leverans med balsam och hårvårdande produkter hem. Jag har nästan satt en ära i att ha så få produkter som möjligt i både badrumsskåp och städskåp. I en anda av ekotänk och sparsam konsumtion förstås.
 
Hemmavid är jag kräsen med vad jag gnuggar i min hårbotten, smetar i mitt ansikte och smörjer min kropp med.  Använder otroligt få skönhets och hygienprodukter och tycker kanske någonstans att jag är aningens tuff därför. Lite hygien-hardcore och hippie-ursprunglig kanske? Men, i ärlighetens namn så är mitt hår en riktig risbuske och jag får dreads lika snabbt som våra golv blir skitiga efter städning.
 
Kanske är det på tiden att jag ger mitt hår lite näring? Så tänkte jag när jag suttit i fyrtio minuter med kammen i mitt trassel. Började därefter söka lite på naturliga ekologiska balsam, hårinpackningar och oljor för att se om något kunde göra susen för mitt hår. Hittade lite plånboksvänliga produkter, och beställde hem. En snabb leverans senare är jag förväntansfull; ska innehållet i dessa flaskor förvandla mitt fnasiga trasiga hår till något starkt och vackert? Kommer det att svalla utan tovor? Det ska jag tala om för er efter några veckors användning. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0