idag

vaknade jag av att mina barn skanderade att jag skulle måla deras tånaglar
målade jag mina barns tånagalar i guld, rosa och vin
fick jag pussa en snygg nyrakad man hejdå
är jag himla tacksam över häng och bön med vännerna igår
kände jag mer hopp inför att det här med förskolan ska bli bra för elis
höll det på att gå åt skogen med att komma till förskolan alls
hade jag tre fnissande barn i en hög på min rygg i hallen
blev jag kramad precis när jag behövde det
stod en påse med gravidkläder åt mig på förskolan från en fin medmamma
tog det tjugo minuter att gå en tre minutersträcka med upptäckar-ha-skoj-hela-tiden-lo
fick jag komma in på nödlunch hos en granne och vardagshänga
lyssnar jag på r kelly
kände jag mig glad efter att ha blivit uppmuntrad i en av mina kurser
är ted vild och galen som vanligt
tror jag mig om att ro iland veckorna med studier på hundrafemtio procent
längtar jag efter att få hämta min elis
 
idag är hittills en sådan dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0