signalskugga

 
Nu har det varit tyst från mitt håll en vecka. Det var skola, bestyr, familj och sedan en fin helg med en av systra mi på besök. Är så glad att hon kom ner för att va med oss. Har längtat efter na! Vi har haft en helg med  sol, bästglassen, blåsväder vid sjön, såpbubblor på balkongen, loppisköp, Bamse, böcker, Stockholmspromenad, indisk matlagning med grannar, soffprat, lådcykleri, lekplatsliv och annat som vår tillvaro är full av. 
 
Nu börjar vardagsveckorna igen. Några få, några två innan dess att det blir semester för hela familjen Lundkvist. Juni, Juli och en liten bit in i Augusti får vi. Då är det vi som tar tag i projekt på väntelistan (tänk typ: röja förrådet, skrubba badrumskaklet, radera bilder på datorn och ge cyklarna lite kärlek), lådcyklar till sjöar var och varannan dag, picknickar och träffar vänner under den höga himlen i sommar-Stockholm. Sedan så blir det tid att låta varandra få lite tid för det egna. Jag kanske sätter mig vid symaskinen en stund? Eller skriver klart den där diktsamlingen? Eller så gör jag något annat jag inte hunnit ta reda på att jag vill än. Vi får se.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0