rostfritt stål

Minns ni min önskelista? Där fanns ett par matlådor i rostfritt stål. En av mina födelsedagspresenter var ett presentkort  som skulle bli en matlåda från Lapland Eco Store. Så, nu i dagarna gjorde jag en peppad beställning där vi förutom en schysst matlåda köpte oss några första saker för att byta ut en del av plasten i vårt hem. Halleluja på den känslan! 
 
Så nu, till Loppan som inte alltid går att anförtro porslin och glas. De tallrikar vi haft och har sedan tidigare har varit i BPA-fri plast och melamin. Men vad för något de inte är fria från, de vet jag inte. Vet bara att det inte är kul när jag ser hur plasten i våra slitits och ytor bubblar och släpper. Vill i långa loppet inte bjuda på plast i maten.
 
 
Färgglada utflyktsmuggar från typ IKEA som luktar plast när man dricker ur dem är visserligen praktiska för äventyr, men heller inget jag vill packa i ner i väskan. Nu har vi två andra okrossbara och praktiska. Dessutom passande för både varm och kall dryck. Plast och varm dryck är verkligen ingen hit.
 
 
Istället för plastsugrör till våra smoothieälskande kids blir det återanvändbara i rostfritt stål.
 
 
Jag vill bara peppa på att det finns alternativ. Vet att de kostar mer, och det känns inte alltid som ett val som är möjligt att göra, men eftersmaken i shoppingen är otroligt god. Hållbar och hälsosam konsumtion ftw!
 
Vi tar det steg för steg här hemma hos oss och gör det vi orkar och kan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0