en evighet

Jag håller på med något slags hjältegöra (enligt min egen ringa åsikt). Tappert försöker jag rensa och sortera bilderna som ligger lagrade på vår dator. Alla dessa år av digitala foton. Vi ka inte ha det såhär längre! Sju år i 11862 bilder. Men att ta sig igenom och radera och sortera dessa bilder är som ett maraton. Eller värre, för det känns verkligen inte som om det ska ta slut. Och, ja, det finns ju betydligt roligare saker att göra.
 
Är det någon som har tips och trix? Hur gör ni med era bilder? Hur sorterar ni? Hur hårt rensar ni? Hur ofta framkallar ni? Hjälp!
 
Det är i alla fall tusen gånger enklare att rensa bilder i efterhand. Då är jag inte lika övertygad: "men den här minen säger ju också verkligen något om hur Elis var som bebis, eller "det här fotot är också viktigt för att skildra tiden i Tanzania". När de är nytagna är de ju alla otroligt värdefulla.
 
Sånt här tidskärvande förvaltande gör mig ibland sugen på att inte äga något mer än kläderna på kroppen. Då skulle jag heller inte ha något annat att behöva ta hand om.
 
Ja, ja tänker jag också, det blir bättre när jag väl fått iordning det här...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0