lådcyklar!

bild härifrån
 
Som Bagisbloggen uppmärksammat har vi fått lådcyklar till vår bostadsförening genom ett forskningsprojekt. Det är som en dröm! Vi hade pratat om att det kunde vara en bra investering för oss om något år, eftersom bil inte är aktuellt för oss. Nu får istället möjlighet att dela tre (varav en är eldriven) med våra grannar. 
 
Idag var första gången jag tog barnen på en tur. Det var kul och de trivs i lådan! Gillar att ha dem framför mig och att jag kan sitta och prata med dem om allt vi ser när cyklar omkring. Nils ska göra ert försök att hämta några möbelfynd i den eldrivna senare idag istället för att låna en bil. På någon vecka öppnar ekohandeln Ekodirekt i nya lokaler en bit härifrån och då känns det helt överkomligt att handla där ibland när vi har en låda att proppa full istället för att vingla med tunga kassar på styret och ett barn där bak. Och när sommaren kommer längtar jag efter att stoppa kidsen och picknickväskan där och dra iväg hela familjen till sjöarna härikring och ba njuta av strandliv. 
 
Snacka om att det finns saker som kan förenkla och förroliga ens vardag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0