selah

 
Idag har jag hunnit lyssna flera varv på David Åhléns skiva Selah som släpps i dagarna. Så i sanning himmelsk. Skivan är skönhet för alla sinnen och väcker mycket av vem jag är och min hunger. David komponerar, musicerar och producerar på ett sätt som lämnar mig helt utan invändningar. Jag tycker bara att det är så sjukt bra.
 
Det är alla färger. Det är ett tungt lod ner i kroppen och det är en vinge som mig lyfter lätt. Det vibrerar av värme och det är ett stilla vatten. Det är jordig rot och en grönglittrande lövkrona. Det är ett rum för det viktigaste mötet. Och mer än så. 
 
Det här är ingen recension, det här är helt enkelt ett litet tips till er som längtar efter mer Jesuselectricity eller bara ännu lite mer skönhet i den här världen.
 
Cred också till Samuel Sander som gjort allt det vackert för ögat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0