med näsan full av sommar

 
När jag äntligen slog upp porten mot gården för att ta med mig kidsen ut i dagen kunde jag bara tänka: det luktar sommar. Är det varm asfalt och husfasader? Är det grönskan? Hursomhelst ljuvligt. Ljuvligt att solen går upp över vattenskadade laptops, över trötta argumentationer, över listan med saker att göra, över heltidsveckor på enmanhand och över syskon i luven på varandra.
 
En kort stund låg jag barfota i gräset medan de äldsta lekte i trädskuggan och den yngsta sov. Sedan seglade vi in till stan och runtomkring. Vi köpte pysselmaterial och var glada, stannade för nyckelpigor och äventyr vid fontäner. Tog en rinnig världsgod glass och kände oss rika på varandra. Så himla bekymmerslöst trots att kombinationen tre små barn med en vuxen på tur i staden också är en svettig historia.
 
Ikväll läger jag mig rik på gröngräs, soliga uppsyner, lyckliga ungar och doften av sommar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0