i senaste laget

Ja, vad ska man säga, lite i sista minuten att vurma för olika juldekorationer på Etsy nu. Men, låt mig få pryda min blogg med lite av säsongens skönheter. Etsy-kärlek!
 
I brist på riktig mistel, vad kan vara finare än denna:
 
Typsnittet, färgen och det glada budskapet:
 
Jag blev helt rörd av de vackra filtade krubborna (tyvärr verkar de flesta vara sålda och syns inte längre i den fina shopenn). En vacker dag hoppas jag få ha julens berättelse uppställd hemma i uttrycksfull filtad ull:
 
Om vi hade en gran skulle jag gärna pyssla ihop sådana här hjärtan i någon annan färg:
 
Tyst vinternatt i staden. Mitt hjärta slår ett extra slag för fina prints som denna:
 
Granen. En favoritdekoration hemma hos mig. Också ett pysselprojekt med potential:
 
Vintagekulor i vackra färger:
 
Om en vill variera sig från levande grankvist- eller mosskransar så finns denna fining:
 
Snöstjärnor i olika format brukar jag ha lätt för. Särskilt dessa små söta virkade historier:
 
Alltså, sa jag att jag blivit tokig i djur i filtad ull? Djuren från affären nedan är helt fantastiska. Hej lilla vackra vinterfågel:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0