fredag hemma

 
På fredagar är Elis hemma från förskolan och vi får rå om varandra. Känns extra bra just nu när Nils börjat jobba heltid och barnen har ännu fler timmar de bara har mig att dela på. Idag började vi dagen med pyssel efter Elis önskemål. Gnuggade mina geniknölar och föreslog att vi skulle göra ögonmasker. Så blev det! Kul blev det! Ovan ser ni ena halvan av mask-skörden.
 
Nu är det dock värre med fantasin och kreativiteten hos mig. Barnen har lekt loss. Vi har haft trevligt. Det nystädade hemmet har exploderat i leksaker och grejor, smulor och skräp. Har knappt sett värre. Jag har fått smällhuvudvärk och ska försöka stjäla mig en lur nu. Hoppas jag vaknar med lust och ork igen. Det är nämligen inte det minsta kul att ha ansvar för tre barn när jag mår såhär. Allt är en nedräkning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0