sjukstuga

Humöret här hemma är det si och så med. Vi är två ruskigt förkylda föräldrar utan energi, med två barn som har rätt mycket energi. Dålig kombo. Att jag dessutom ska skriva hemtenta hela dagen imorgon gör inte saken bättre. Inställda planer, dålig sömn, feber och illamående är tråkiga inslag i tillvaron. Hursom, vi försöker stötta varandra och erbjuda vila. Att va sjuk med små barn är dock aldrig som att få va sjuk själv och bara krya på sig ostört. Det är liksom inte tal om att frossa i serier, läsa bok och sova så länge man behöver. Inget lyxigt alls med att vara sjuk.
 
Med perspektiv vet vi ju att det är alldeles övergående, ofarligt och inte så mycket att lägga vikt vid. Men mitt i är det svårt att inte känna sig bestulen på fina dagar. Jag deppar lite över att jag inte får sluta min termin på ordentligt vis. Sjukfrånvaro, vad är det för sätt att få sommarlov på?
 
Nu sover i alla fall barnen gott och de sjuka föräldrarna ska kura i soffan med repris på en rolig gammal film (fast ett trist substitut för den säsong av Mad Men som inte landade i vårt brevinkast idag). Det är välbehövligt. Sedan  ljusnar förhoppningsvis morgondagen, med kroppar som får kännas som nya.

So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0