can't live if living is without you

bild härifrån
 
This is it. För armhålan. Ja, mitt första tips är såklart ett armhåletips! Vad vore livet utan två väldoftande armhålor? Det är säkert inget problem för er som fortfarande lyckligt ovetande rollar er med deodoranter med aluminium och annat som inte alltid är hud-, kropp- och miljövänligt. Det finns många välfungerande deodoranter. Men när jag gav mig ut i eko-naturligt-hippie-djungeln och letade efter alternativ har jag ständigt blivit besviken på funktionen. Och en grön deo utan funktion är ju liksom ingen deo. 
 
Kanske är det fel på mig och mina hormoner, tänkte jag. Jag har också skyllt på alla mina secondhandkläder och år av insvettning. Det kan ju vara bidragande faktorer. Men, en dag kom räddningen till mig som en pin på Pinterest. Och aldrig mer vandrar mina armhålor i dödsskuggans dal.
 
Recept, modifierat och omvandlat på en höft kommer härifrån.
 
Deodoranternas deodorant
1 dl kokosolja
5 msk bikarbonat
5 msk majsstärkelse
5 msk arrowrotpulver (kan bytas mot ytterligare 5 msk majsstärkelse)
essentiell olja (kan väljas efter doftfavoriter eller hudegenskaper)
 
kan väljas eko rakt av!
 
Smält kokosoljan. Den smälter ungefär vid 25 grader, så det behöver inte bli hett. Ta av eventuell platta. Droppa i essentiella olja om du vill ha sådan i. Blanda i torra ingredienser. Justera mängder för att få önskad konsistens. Häll i en lagom liten burk. Låt svalna. Använd!
 
Hoppas gör er som testar lika gott som mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0