håll dig borta från människor som får dig att känna det som att du är svår att älska

 
 
Rubriken skulle kunna räcka som inlägg, den talar för sig själv. Jag ramlade över den på Pinterest. Ett av alla dessa inspirations-citat som väller över oss i de sociala mediernas värd. Jag brukar inte lägga så mycket vid dem. Scrolla, scrolla. Mycket tycker jag känns: jaha. Eller: blaha. Typ så. Men när jag ramlade över det de orden hände något. Jag till och med skapade en egen mapp för ord med tyngd. Med botten. Lite hastigt och lustigt gjort. Men ändå. Jag vill ta fasta på meningar, på ord som kan hjälpa mig rikta mina tankar. Påminna mig om vad som är sant. Ge lögn minsta möjliga plats i mitt liv. 
 
Hursom tycker jag att det här är ett bra råd. Det ska balanseras mot att jag i mitt liv ska göra rum för människor som törs vara obekväma med mig. Som är sanna mot mig. Men att umgås med människor som inte kan gå mig till mötes i kärlek kommer att dränera mig. Att känna sig svår att älska är att leva stympad, att tro sig behöva täcka upp eller låtsas vara någon med rädsla som drivkraft, att umgås med lögn. Först när jag inser att det finns en trygg plats för mig, där ingen viker undan med blicken, först då kan jag leva helt.

Kommentarer
Postat av: Aegean College

Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you
relied on the video to make your point.
You clearly know what youre talking about, why throw away your
intelligence on just posting videos to your blog when you could be giving us something informative to
read?

2022-04-27 @ 08:40:25
URL: http://https://aegeancollege.gr/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0