spänningen är olidlig

Förändring i luften! Det är mycket i vårt liv som kommer och klarna och läggas på plats de närmsta veckorna. För er som inte känner till det så håller vi på att dra upp våra Bagis-rötter. Det är smärtsamt på sina sätt att lämna Bagarmossen och Stockholm. Särskilt när jag tänker på våra nära vänner här. Men också när jag tänker på en del drömmar och visioner vi haft med för vårt Bagis-liv. Många idéer som aldrig fått kropp. Ändå är det med mesta möjliga förväntan och pepp som vi kliver in i fortsättningen.

Fortsättningen är tänkt att vara ett läsår på BSSM i Redding, Kalifornien. Ett riktigt stort äventyr som har dragit i oss en lång tid. Sedan tar vi sikte mot Guldstaden i norr. Det vill säga Skellefteå. Där ska vi bo, vara med människor vi älskar, lära känna okända, utveckla våra yrkesdrömmar och njuta av att vara familj. Det hade vi aldrig trott om vår framtid om du frågat oss för tre år sedan. Än mindre för sex år sedan. Nu känner vi: men yes!!!
 
Och de närmsta veckorna då? Jag kommer att dra igång min C-uppsatsprocess, få en handledare och veta lite mer om hur den här sist-tiden här kommer te sig. Göra den sista antagningsintervjun för BSSM och få slutgiltigt besked om skolan. Vi kommer sälja vår fina trea i Bagis. Anpassa utflyttningsdatum. Veta vilken ekonomi vi har att röra oss med och kanske klippa till med något slags bostadsköp i Skellet.
 
Ja, det ska bli fint när framtiden vecklar ut sig, så vi ser.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej
Idag halkade jag in på din fina blogg, vet knappt hur. Läste några inlägg och fick lite tankar. Vi har nog aldrig träffats, har gemensamma vänner tror jag, sedan vår Stockholmstid.
Skulle vilja dela några korta saker bara, i mejlform hellre än här. Mejla gärna, så svarar jag
Allt gott,

2015-02-09 @ 14:44:49
URL: http://jag-pernilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0