tacksamheter under mitt sjukdomsmaraton

Influensa mig hit och influensa mig dit. Sitter med sprängande bihålor, värkande kropp, hiskelig hosta med mera med mera. Jag som nyss koketterat så över hur ingen sjuka drabbat mig riktigt hårt och att jag varit back in business och träning samma vecka. Oj vad jag äter upp det nu. Vad ska man göra? Vänta ut eländet. Och odla tacksamheten. Forskning på lycka visar att det gör oss gott att formulera vår tacksamhet om vi vill må bättre. Här är några av mina:
 
fin och varm make
min yngstes gulliga utvecklingsfas med tungan hängades ur mun
sova mitt på dagen
barnkalas som är trevligt för vuxna också (gästerna gör festen)
experimentera i köket
min generösa farsa
min omtänksamma mamma
drömma om barcelona till hösten
eftermiddagssol i läggan
elis kärlek till vänner
vårt sköna hem
vackra färger överallt
san francisco-minnet
heaven now i betlhemskyrkan under helgen
uppmuntrande ord
mat i kyl, frys och skafferi
los kärleksförklaringar
se och höra människor berätta om hur de blivit helade
ärliga förebilder
fräknar från förra veckan
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0