just när dimman lättar

 
Andades den här luften imorse när jag tog stegen med podcasten Värvet i öronen. En intervju med Christian Kjellvander som jag inte hunnit lyssna till punkt. Har extremt lätt för att springa, träna, röra mig till och lyfta vikter till röster som pratar och pratar. Mest är det iBethel, Timothy Keller och Värvet som uppmuntrat mig de senaste veckorna.
Det är något magiskt med att vi äntligen börjat se solens soliga nuna om dagarna igen. Ljuset och glittret och värmen gör verkligen min kropp lättare och mina tankar klarare. Behöver det så mycket efter sjukdomsmånaden i ryggen.
Annars är vi tillbaks i vardagsrytm efter en renoveringshelg med Nils föräldrar här hemma och en bröllopshelg i Skellefteå. Jag anar nu att tiden med bebisskrik i öronen varje uteminut är över. En seger förfamiljelivet. Så de betyder att jag är rätt pepp på att upptäcka hur vardag med barn ska te sig nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0