hej från sjukstugan

De här himla virusen som yr runt i världen. Less på dem. Vi, som i familjen Lundkvist, har slagit något slags rekord nu de två senaste månaderna. Vi samlar sjuka helger och ställer in stora delar av veckans planer igen och igen. Hur blev det så? Tycker själv att jag borde ha ett fenomenalt immunförsvar för att jag äter bra näringsrik mat och tar hand om mig. Men det fattas ju åtminstone en stor bit i hälsoekvationen. Sömn. Och sjukdom genererar inte direkt mer sömn. Varken i kvalitet eller kvantitet. 
 
Nu är det jag som har feber och värk i hela kroppen. Lo är också en febrig snorig böna och tittar på Barnkanalen här i soffan. Ted rosslar och sover i sin säng. Jag undrar om jag ska unna mig en liten tupplur. Så jag orkar tills maken och storbarnet kommer hem vid fyra. Bäst att passa på. Vore mysigt om Lo velat göra mig sällis! Men om jag känner henne rätt så vill hon inte det...
 
Hur gör ni för att hålla er friska? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0