förtydligande

Jag har skojfriskt döpt en ny kategori inlägg till livscoach. De som har samma humorreferenser som mig kanske fnissar lite med mig och känner någon slags stämning. Här kommer diverse på-riktigt-budskap från och till mig själv samt till alla som känner sig berörda. Jag har ett inre hav att ösa ur.
 
Vad en kan tänka på är att varje inlägg kommer säga något begränsat och ganska ofta obalanserat. Exempelvis kan en misstolka mitt inlägg som ett skrikigt SLUTA TYCK OCH HA ER OM MIG OCH MITT LIV-inlägg. Och så menar jag ju inte att jag vill leva mitt liv. Jag tycker inte att vi ska sköta oss själva och skita i andra. Jag tänker att människa ger skärpa åt människa som järn ger skärpa åt järn. Och jag älskar många gånger när människor talar in ärligt i mitt liv, när de delar med sig av sig, varför de reagerar på mig och mitt och vad som rör sig i dem. Och så vidare. Men det skriver jag inte i det inlägget. För då skulle det ju aldrig bli några lagom långa inlägg som behandlar ett visst avgränsat tema. Så ibland kanske ni kommer tycka att jag säger bu och ibland kanske jag motsägelsefullt säger bä. Då kommer ni till slut se att jag säger både bu och bä. Antingen kommmer det att kännas klart och sant. Eller så kanske det kommer kännas förvirrande. Det vet jag inte. 
 
Visst sa jag att jag hade svårt för det ofärdiga va? Det där när en inte kan se hela bilden?
 
Väl mött i kategori livscoach.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0