instalove, del 2

 
 
Dagen till ära vill jag ropa ut min insta-kärlek igen! Titta in dessa frestande screenshots från min telefon. Jag har ju påbörjat min resa med kroppen som ska springa fort, klättra i träd och hänga knäveck med barnen i sommar. Det innebär att jag stoppar i den tillräckligt mycket näringsrik mat för att den ska kunna bygga muskler och hålla igång. Det innebär att jag letar bra ersättningar till den skit jag annars tenderar att stoppa i den. Och det innebär att jag övar på alla saker jag vill kunna och orka. Det är liksom inte svårare än så. Men det krävs uthållighet. Och att tillåta sig bli passionerad. Inte så att hela mitt liv ska handla om mat och träning, men så att det får bli något roligt och något så självklart som mina andetag. Då har jag förutsättningar till att leva livet jag längtar efter.
 
 
Vad jag upptäckte är att Instagram är en outsinlig källa till inspiration också på detta område. Jag har skaffat mig en än så länge halvhemlig användare där jag dokumenterar min resa. Där samlar jag recept, tips på träningsövningar, näringsinfo och liknande saker. Himla värt tycker jag. Som den bästa av bonusar så är det många som peppar och hjälper varandra att hålla riktningen. Och det är ju extremt bra om det är få personer i ens närhet som intresserar sig för samma saker. 

(här ovan ser ni typ en blandning av #paleo #vegan #glutenfree #cleaneats #rawfood #801010 och #refinedsugarfree - det är min bag det)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0