you version bible app

 
Ett tips på Bibeltemat! Som ni läst är det viktigt för mig att få läsa Bibeln, och under vårvintern gjorde jag en upptäckt: You version Bible App. Älskar att läsa Bibeln i mobilen och att någon håller reda på min bibelläsningsplan. För jag tycker om att ha en plan med min läsning. En plan ger mig riktning och hjälper mig också till att läsa allt i Bibeln. Inte bara det jag tycker är enklast att läsa.
 
Med min nuvarande plan, Four Streams reading plan, så får jag mycket Bibel per dag. Under året läser jag nämligen: Gamla Testamentet en gång, Nya testamentet fyra gånger, Psaltaren två gånger och Ordspråksboken fyra gånger per år. Det är precis vad jag vill ha just nu. Vill jag när året är slut ha ett annat lästempo så kan jag välja någon annan av de hundratals planerna som finns. 
 
Jag kan verkligen tipsa om att följa en lång bibelläsningsplan för den som inte ser Bibel-läsningen som en plikt utan som något som ger liv. En plan du fullföljer bara för att du "borde" och för att du tänker att du ska va en "duktig" kristen kommer bara bli en krokig rygg och ett dåligt samvete. Har du fått bli fri från den tyngden och läser för att du vill och behöver, då är det guld att att börja nysta i en tråd som kommer ta dig ett år att samla.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: maja

hej! tar dig som ett föredöme och en inspiration här. tack, va bra att ha..! kan du inte berätta mer - när, var, hur läser du? jag har svårt att få in en enda liten bibelläsning om dagen.. (och då är jag inte småbarnsmamma utan snarare en teologistuderande eremit.) kanske gör jag det för svårt för mig. förresten, läste gärna din tidigare uggla-blogg så det är med glädje jag upptäckt att du återupptagit detta. jag tar gärna del av ditt liv. /maja

Svar: Maja! Tre månader senare liksom.. tack för din pepp! Ser fram emot att det ska bli mer liv här. Känns som om jag snackat om det i evigheter. Men nu tror jag faktiskt att det ska gå att få till. Vet inte om du hittat nya rutiner för ditt läsande. Men jag läser vid alla möjliga tillfällen, det kan vara på morgonen när jag smyger åt mig en stund för mig själv - när barnen vilar/leker själva - på tunnelbanan på väg någonstans - på kvällen innan läggdags - eller i lekparken medan barnen håller igång. Vad tror du är det största hindret för att du ska öppna boken/appen? Uppskattade din kommentar. Allt det bästa till dig.
.

2013-10-12 @ 13:10:45
URL: http://ljud.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0