ett bättre bagis

Det skymmer ute och gatlyktorna utanför är redan tända. September bäddar in lägenheten i klar kvällsluft och ljudet från några enstaka bilar som drar förbi utanför den öppna balkongen. Det är en stilla kväll. Här sitter jag och älskar min förort. Är inte ensam om det, det är många i Bagis som älskar just Bagis. Det är fint. Det gör Bagarmossen attraktivt. Att det är en vald plats. Inte av alla förstås, men av många.
 
Det innebär också att det är människor som sår in i Bagis, som satsar, som gör saker för andra, som gör saker för att det ska vara en bra plats att bo på. Det gillar jag också. Det finns många lovvärda initiativ, konstprojekt, gerillaodlingar, regelbundna loppisar, utomhusbio och dylikt som fyller viktiga funktioner här. På bästa Bagisbloggen finns just nu en intressant inlägg att läsa om hur Bagarmossen skulle kunna få vara en grön och hållbar stadsdel in i framtiden. Kan instämma i mycket av den visionen!
 
Bär själv ännu fler visioner och drömmar för Bagis och människorna som bor här som jag bär i mitt hjärta och ber ut över vår stadsdel så ofta jag kommer ihåg. Tror på förvandling och att Gud har goda planer för Bagarmossen. Det här kan bli en bättre plats att bo på, på många olika sätt och för många. Håller många av dem för mig själv så länge. Tills det blir tid att göra mer av drömmarna.
 
Men jag kan dela med mig av några få ego-önskningar för utbudet i Bagis centrum:
en kvartersindier med indiskt från grunden med bra råvaror 
ett träningscenter med gym och simhall
en stor second hand (skulle egentligen gärna starta en själv)
 
Någon som vill utöka listan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0