it's a wind blowing in

Dagarna går. Ted sparkar och töjer i min kropp. Hösten färgar Bagis varmt. Influensan tog mig. Nätterna tröttar mer än ger energi. Vännerna är mig kära. Barnen tycker att de har en tråkig mamma som inte orkar. Plugget inspirerar mig. Jag spenderar de sista dagarna på ett tag då lugnet ligger som en väldoft i hela lägenheten under Los tvåtimmars lur. Regnet mättar marken. Jag stretar med påklädning i hallen. Äldsten, ädelstenen springer mot förskolan. Hemmahjälten tycker att det bästa sättet att gå en sju minuters hemvägspromenad från affären är att låta den ta trettiofem. Jag vänder mig och jag vrider mig. David Åhlén sjunger för allt levande i lägenheten. Min man är snygg och jag vill va med honom mer. Somliga säger exakt rätt sak i rätt tid. Jag tänker:
 
Jag vill mer än jag räcker till för, jag behöver prioritera mer
Min kärlek behöver riktning och uppdrag, annars sjunker jag som stenen bland allas behov
Visst ska det gå bra att hitta 160 centimeter säng på Blocket
Hur orkar jag fram till sängen på bb med Teds andedräkt i mitt ansikte?
Let me linger here in your presence, linger
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0