en sommardag i maj

 
Vi fick sommar i Stockholm idag. Dagen började med en grå och tung Bagishimmel, vi var nästan beredda att ställa in vår planerade cykelutflykt till Bandängens parklek. Bäst i alla fall att packa med regnbyxor i skötväskan efter nattens regnande hävdade jag. Men där låg dom och skrotade.
   Istället fick vi en magiskt varm och solig utflykt. Vi susade längs cykelvägar genom vitsippstäckta skogsdungar, över stora trafikerade vägar där bara vinden och bilarna hördes, mellan pastellfärgade hyreshus och jag njöt så himla mycket. Av sommarkänslor, av fina vänners sällskap, av barntrion i lådcykelns glada uppsyner.
 
Så gick en picknickdag med grillunch, barfotafötter, leksugna barn och sol i nacken. Kladdiga barnhänder, grejer överallt och en ettårings snubblandes runt på maten. På hemvägen slocknade barnen allteftersom i majvinden. Och jag kände mig som man kan göra en sådan här dag när man varit girig på solen. Varm och mör, törstig, huvudvärkig och bränd. Men väldigt tacksam.
 
Lyckan sen att läsa ett sms med en inbjudan till en spontan middag. Fantastisk mat och tid med the extended family. Å! Då mår man. Då mådde jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0