vi var en sommarflört utan flört

Jag tyckte du var fantastisk, vacker och rolig. Jag njöt av att va i din närhet. Men det var en vän till mig som var kär i dig. Och hade du några känslor för mig, avslöjade du inte dem för en sekund. Sommaren var guld och gröna skogar och du erbjud mig husrum för ett par dagar. Jag minns att du var någon att känna tillit till, mitt i din otillgänglighet. Jag minns att jag gärna ville vara din vän.
 
Jag kommer knappt ihåg vad vi pratade om. Det hade varit roligt att veta. Jag minns mest hur det var att skratta tillsammans under altanens värmelampor, hur du spelade Ryan Adams för mig när vi pausade från festivallivet, hur det var att plocka jordgubbar i landet för en kväll med diabildsvisning, avvärja en brödrostbrand, susa nerförs med cyklarna mot ett nattbad i Falkan och fylla kropparna med sommar.
 
Blir glad av tanken på ditt leende, din integritet, din generositet och hur du månade om mig. Du var en fristad och  en rolig brottningsmatch. Vi delade mer än de här få dagarna, men de här har blivit någon slags sommarmedaljong jag fiskar upp i handen ibland och fortfarande känner värmen av. Tack för att du gav mig den. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0