tandborstbekännelser

Med tandborste i mun på väg i säng känner jag mig som en sådan hippie. Har nämligen börjat borsta tänderna med en hemmagjord tandtvål. Det övertrumfar den naturliga deon i hippiefaktor big time. Och jag älskar det. Går liksom inte igång på söta och rivigt fräscha tandkrämer. Ge mig en mild, mintig röra med lite smak av tvål. Tvål?! Ja, tvål.
 
 
Vad hände? Jag gjorde efterforskningar och läste lite för mycket skitigt om flouret. Blev övertygad om att det var överskattat. Senare förstod jag att den flourfria tandkräm jag använt i flera år inte heller var så genial till sitt innehåll. Då föll valet på tandtvålen.
Får se vad tandläkaren säger vid nästa kontroll. Mina tänder känns i alla fall som om de blivit polerade hos tandhygienisten efter varje borstning. Det är en synnerligen behaglig upplevelse! Dessutom tycker jag att mina gulnade huggtänder börjar anta en vitare ton. Om det inte är önsketänkande är det ett plus i kanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0