goda grannar

Våra grannar och tillika vänner lät oss åka snålskjuts på deras eftermiddagsplaner: cykla till kolonilotten och äta banankaka. Vilket gyllene sätt att spendera några timmar. Barnen stoppades i lådcykeln och så gav vi oss av.

Som att det inte var nog att ba ha det lite fint ihop under solen så skickade de med oss färskpotatis och en bukett blommor. Nu står en gryta "nypärern" på plattan och en rar bukett på bordet.

Jag har ett rätt ordentligt trädgårdssug när allt kommer omkring. Eller, jag känner i alla fall en otrolig lycka över att vistas bland morotsblast, mangold och pioner. Det är som att alla mina barndoms somrar spränger fram i kroppen och väcker lusten i mig.

Vi är erbjudna att få va med och dela lotten. Muta in ett hörn eller va med lite på deras planer. Och det vore lätt att säga ja på rak arm om inte en så stor del av sommaren spenderades i norr. Nästa sommar har vi dessutom tänkt få göra oss ett lägenhetsbyte någonstans vid Medelhavet. Klarar vi av en kolonilottsandel på det?

Det tåls att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0