tack familjen!

I raden hållbara köp som vi försöker göra här hemma har jag nu äntligen beställt och fått den väska som jag önskade mig på min fölsis. Päron, syskon och svåger unnade mig alltså denna skönhet:
 
 
Tack!

Kan bara tipsa om LeftoverStudio på Etsy om man vill köpa ett väska i naturligt bearbetat skinn. Den lilla lilla veganen i mig kan känna sig aningens kluven förstås. Men jag landar alltid i att jag hellre köper naturligt giftfria hållbara material som åldras vackert istället för giftigt människotillverkat slit och släng. 
 
På tal om detta med hållbarhet måste jag få berätta om en spännande grej jag hörde talas om när jag lyssnade på TED Talks i min telefon häromdagen. Blev inspirerad. Det lobbas för att det ska börjas bygga höghus i trä! Det finns idag restriktioner för användat av trä i höga hus, men det har forskats och arbetats fram tekniker som skulle göra det möjligt att bygga hela höghus i trä. Intressant lyssning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0