det här med att vara förälder

När jag typ bjussat på kvällsfikat i mina barns drömmar, generöst töjt på deras sovtid, läst två långa önskeböcker och gått med på att göra saker i den ordning de önskat, då är det så svårt att vara glad och full av tålamod när ett av barnen bestämmer sig för att ändå vara rebell: retskrattande springa ifrån mig, morsan med foglossning som inte har en chans, ropa om sin ilska, härja med sitt syskon och gasta om hur dum mamma är och hur jag ska bli slagen om jag inte läser en till bok och lyder minsta order. Ja, just då kan det kännas ganska otacksamt att va en mamma. 
 
Kram till alla hjälte-föräldrar som får smaka på denna medusin! 
Och en kram till mina egna föräldrar för varje gång jag bjussat dem på liknande situationer.
 
Jag lär mig väl.
 
 

Kommentarer
Postat av: filippa

och en stor kram till dig för att du klarar av det! du är grym!

Svar: tack gulle du! det är inte alltid jag håller ihop känslomässigt. förlorar verkligen humöret emellanåt!
.

2013-08-18 @ 11:33:31
URL: http://madeinhistory.blogspot.com
Postat av: småbarnsmamma

hög igenkänningsfaktor på det där. du skriver så träffande!

Svar: ja, tack! jag tänker att vi är många som gjort sådana här erfarenheter. heja dig småbarnsmamma!
.

2013-08-20 @ 21:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0